სასწავლო პროექტის გეგმის
შაბლონი
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ლელა გორგასლიძე
|
|
რაიონი
|
ცაგერი
|
|
სკოლა
|
ლაჯანის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
მსოფლიო მოსახლეობის დინამიკა.
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოსწავლეები აღწერენ
პრობლემებს თუ რა შეიძლება გამოიწვიოს მოსახლეობის უკონტროლო მატებამ .მოიძიებენ
ინფორმაციას მსოფლიო ქვეყნების დემოგრაფიულ მდგომარეობს შესახებ. ახასიათებენ
დემოგრაფიული პოლიტიკის ნიმუშებს ქვეყნების მიხედვით. ყოფენ მათ მასტიმულირებელ
და შემზღუდველ ღონისძიებებად. პროექტს წარადგენენ სლაიდების სახით შესაბამისი
ტექსტური დანართებით და სიტყვიერი განმარტებებით.
|
||
საგანი
მსოფლიო გეოგრაფია
|
||
დონე/ III . კლასი X
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო 2კვირა
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
გეო.X.5მოწავლეს შეუძლია
მსოფლიოს მოსახლეობის განსახლების თავისებურებების კვლევა და დემოგრაფიული
ვითარების გაანალიზება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
გეო X.5.3. სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე
ანალიზის საფუძველზე აჯგუფებს ქვეყნებს სხვადასხვა სოციალურ_ დემოგრაფიული
კატეგორიების (სიცოცხლის ხანგრძლივობა, შობადობა, ჯანდაცვის და განათლების დონე)
მიხედვით; შედეგებს გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით.
გეო.X.5.4. სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი
დემოგრაფიული მაჩვენებლის ანალიზის საფუძველზე ადარებს დემოგრაფიული გადასვლის
ფაზებს; ცხრილში აჯგუფებს სხვადასხვა ფაზაში მყოფ ქვეყნებს.
გეო
X.5.5 მსჯელობს
დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას შეიმუშავებს
დემოგრაფიული
პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმებს, ადარებს და აანალიზებს სხვადასხვა ქვეყანაში
განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგებს ( წარმატებული და
წარუმატებელი)
გეო.X.5.6 აანალიზებს მსოფლიო მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის
რეგიონალურ თავისებურებებს
;ადარებს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს და
შედეგებს გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
1)მოსწავლები შეძლებენ ქვეყნების
დაჯგუფებას სხვადასხვა სოციალურ -დემოგრაფიული კატეგორიების მიხედვით.
2)შეძლებენ სტატისტიკური ინფორმაციის
ანალიზსა და დემოგრაფიული ინფორმაციის გადამუშავებას, დემოგრაფიული გადასვლის
ფაზების მიხედვით ქვეყნების ცხრილში დაჯგუფებას.
3)შეძლებს მსჯელობას დემოგრაფიული პოლიტიკის
მნიშვნელობის შესახებ, შეძლებს შეაფასოს კრიტერიუმების მიხედვით,
დაალაგოს ისინი წარმატებულ და წარუმატებელ პოლიტიკად.
4) შეძლებს გაანალიზოს მსოფლიოს
მოსახლეობის ზრდის პროგნოზები ,შეადაროს ერთმანეთს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარები.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები)
|
||
ზოგადი კითხვა
|
1)სად და როდის
მოხდა ადამიანის წარმოშობა?
|
|
რთემატური კითხვები
|
1)როგორ მოხდა მათი განსახლება
დედამიწაზე და რაზეა დამოკიდებული მათი განსახლების თავისებურება?
2)რა თანაფარდობით არის
გადანაწილებული მოსახლეობა დასახლებული პუნქტების (სოფელი_ქალაქის) მიხედვით?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
1)როგორ
ხდებოდა მოსახლეობის მატება უძველესი დროიდან XVIII
საუკუნემდე?
2)რამდენით
მოიმატა მოსახლეობამ შემდგომი 1 საუკუნის განმავლობაში?
3)
რამდენია მოსახლეობის ყოველწლიური
მატება?
4)რა
დროში ხდება მოსახლეობის მატება თითო მილიარდით?
5)რა
პრობლემები შეიძლება გამოიწვიოს მოსახლეობის უკონტროიო მატებამ?
6)შეგიძლიათ
თუ არა გააკეთოთ პროგნოზი მოსახლეობის მატების არსებული ტემპის გაგრძელების შემთხვევაში?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დისკუსიის ჩატარებისას და მიმართულების მომცემი საკვანძო კითხვების
გაცნობისას მოვახდენ მოსწავლეების წინარე ცოდნის შეფასებას. ასევე შევაფასრბ მათ
მიერ სტის ცოდნის დონეს.პრეზენტაციის შესაფასებლად ვიყენებ პრეზენტაციის
ჩეკლისტს.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
განვითარებული აქვთ
კვლევა ძიების უნარ-ჩვევები, შეუძლიათ კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენება საჭირო ინფორმაციის მოსაძიებლად, ფლობენ საოფისე პროგრამებს: word. Poverpoint.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტში მონაწილე მოსწავლეებს შევკრებ და ზოგადი კითხვით:
1)საიდან და როდიდან იწყება ადამიანის ისტორია?
თემატირი კითხვებით:
1)როგორ მოხდა მათი განსახლება
დედამიწაზე და რაზეა დამოკიდებული მათი განსახლების თავისებურება?
2)რა თანაფარდობით არის
გადანაწილებული მოსახლეობა დასახლებული პუნქტების (სოფელი_ქალაქის) და მიხედვით?
და შინარსობრივი კითხვებით
1)როგორ ხდებოდა მოსახლეობის
მატება უძველესი დროიდან XVIII საუკუნემდე?
2)რამდენით მოიმატა
მოსახლეობამ შემდგომი 1 საუკუნის განმავლობაში?
3) რამდენია მოსახლეობის ყოველწლიური მატება?
4)რა დროში ხდება მოსახლეობის
მატება თითო მილიარდით?
5)რა პრობლემები შეიძლება
გამოიწვიოს მოსახლეობის უკონტროლო მატებამ?
6)შეგიძლიათ თუ არა გააკეთოთ
პროგნოზი მოსახლეობის მატების არსებული ტემპის გაგრძელების შემთხვევაში?
1
გავაცნობ პროექტის თემას შევიმუშავებთ პროექტის გეგმას, მოვახდენთ შესასრულებელი სამუშაოს პუნქტებად დაყოფას და ამ
სამუშაოს შესრულებისათვის
საჭირო სავარაუდო დროის გაწერას. დავყოფ მოსწავლეებს წყვილებად დაყოფას
ბარათების მეშვეობით. მისალოცი ბარათების დაწყვილება
გამოიყენეთ ძველი მისალოცი ბარათები. ორად დაჭერით მის ყდაზე გამოსახული
სურათი თუ გამოსახულება. ბრმად ამოაღებინეთ მოსწავლეებს ბარათების ნახევრები, შემდეგ
კი ერთმანეთს დაუწყვილეთ ის მოსწავლეები, რომლებსაც ერთი და იგივე ბარათის ნახევრები
ამოუვათ.
წყვილებად დაყოფილ მოსწავლეებს
დავუნაწილებ სამუშაოს და მივცემ მითითებებს.
ყოველ 3 დღეში
შევკრებ მოსწავლეებს და მოვახდენ მათ შუალედურ მონიტორინგს. ამასთან ერთად
პერიოდულად გადმომიგზავნიან მოსწავლეები მოძიებულ მასალებს ელ.ფოსტის მეშვეობით.
მივცემ მითითებებს და რჩევებს. მოსწავლეები მოძიებულ ინფორმაციას დაალაგებენ
გეგმის მიხედვით და PoverPointi -ს მეშვეობით და მათ მიერ არჩეული პრეზენტატორები წარმოადგენენ
სლაიდების სახით, რომელსაც თან უნდა ახლდეს შესაბამისი ტექსტური დანართები.
პრეზენტატორები წარადგენენ პროექტს ასევე სიტყვი -ერი განმარტებებით. წამოჭრილ
დამატებით კითხვებს პასუხობენ და ამასთან ერათად გვთავაზობენ
არსებული რთული დემოგრაფიული ვითარებიდან გამოსვლის საკუთარ ოპტიმალურ გზებს.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
აღწერეთ, რა სახის
დახმარება და ხელშეწყობა აქვთ მოსწავლეებს, მაგალითად, დამატებითი დრო
სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები,
ჯგუფური მუშაობა, დავალებების კალენდარი, ადაპტირებული ტექნოლოგიები,
სპეციალისტების დახმარება. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც
გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების კომპონენტების მოდიფიკაციები, სადაც
მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავისი ცოდნა (მაგალითად, ზეპირი გამოკითხვა,
წერილობითი ტესტის ნაცვლად).
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
აღწერეთ დამატებითი
დახმარების საშუალებები ენაზე მუშაობისთვის, მაგალითად, სასწავლო კურსი და
ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე
მასწავლებლებისგან, ქართული ენის შემსწავლელთათვის. აღწერეთ ადაპტირებული
მასალები, მაგალითად, ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები, ილუსტრირებული
ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის პროგრამები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული
რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების მეთოდების
მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავის ცოდნა, მაგალითად,
შეფასების ფორმატში - მშობლიური ენის გამოყენება, ნაცვლად ქართულისა, ან ზეპირი
გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
აღწერეთ სასწავლო
გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე,
მოსწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად, რთული
დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია
დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში
გამოიყენებთ.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий